<目的>
記事内で使われている lower の使い方を学習し、
記事内容を理解したうえで、自分たちでスキットを作る。
<手順>
① 下記スキットを提示し、lower の意味を学習する。
★音声はこちら⇒ http://www.eigo-net.jp/easy_reading/related-materials/150706a/mp3/
Caty : Annie, I'm going over to see Mei. Can I borrow your bike?
Annie : Yes, of course, but I think my bike's too big for you.
Caty : It's OK. I can lower the seat, and I'm sure it will be OK.
Annie : Why don't you ask Mom to buy a new bike just for you?
Caty : I did. But Mom said it's too expensive right now. I should wait until my birthday.
Annie : All right. Let me help you lower the seat.
<2012年度 基礎英語2・4月>
② 記事を読み、内容を理解する。
③ 記事内容について、lower を使って短いスキットを、自分たちで作る。
例)
A: Did you hear the news?
B: What news?
A: Voting age will be lowered!
B: Oh, yes! So we can vote soon!
A: Right. I can't wait!
<発展課題>
How about lowering the drinking age? Do you agree? など、ほかのトピックで lower したいものなどを話し合う。
(株)NHKエデュケーショナル 語学部(contact@nhk-lead.com) |